'An De Kryger volgde haar opleiding aan de Kunsthumaniora voor Muziek en Dans in Gent, vandaag het MUDA. Voordien, tijdens en nadien volgde ze les bij zeer veel verschillende leerkrachten en dit zowel op wekelijkse basis als tijdens internationale dansstages en bijscholingen. Ze danste in heel wat producties mee en werkte ondermeer met choreograaf Martin Michel en regisseur Niek Kortekaas in NTGent voor ‘Het Oneindige Verhaal’. An was meermaals jurylid voor Kunstbende in de categorie dans. 

Ze heeft intussen 20 jaar ervaring als dansleerkracht klassiek ballet, pointes, jazz en modern. Deze hele periode is ze al actief in onze school. Tegelijkertijd gaf ze van 2014 tot 2017 ook nog les bij Dansschool Locomotion in Berlare. Ze choreografeerde voor Balletschool Diaghilev ondermeer ‘Mary Poppin’s, ‘Annie’, ‘Jungle Book’, ‘Sjakie en de chocoladefabriek’, ‘Romeo en Juliet’, 'Chicago', ‘Matilda’, 'Hairspray' en als laatst 'Belle en het Beest' in 2019.

In 2018 was An choreograaf van de musical 'Annie' van OLVI-PIUS X en werkte daarvoor samen met regisseur Tijl Dauwe (Studio 100), producent Bob Jennes (Uitgezonderd. Theater!) en orkestleider Hannes Beauprez.



Canadees-Belgische choreografe die reeds 25 jaar actief is als lerares moderne en hedendaagse dans. Tijdens haar studies Musicologie aan de Universiteit van Sherbrooke (Canada), volgde zij opleiding bij diverse balletten, om nadien professioneel te dansen en de wereld rond te reizen met ‘Les Ballets Modernes du Québec'.

Vervolgens startte haar carrière als choreografe voor verscheidene academies en dansgroepen in Vlaanderen. Daarnaast geeft zij als professioneel begeleidster voor ’Opendoek’ ook vorm aan choreografie voor theater.

In 1997 richtte zij haar eigen dansgezelschap Orpheus op, een groep  dansers die op het hoogste amateurniveau presteren en intussen een hele reeks producties (zowel in hedendaagse dans, als musical en theater) op hun palmares staan hebben.



Gaëtan heeft zijn musicalopleiding gevolgd in Zuid-Frankrijk aan ‘L’ atelier de Michel Fugain‘. Sinds 1992 danst hij bij de Isabelle Becquet’s Company waar zijn carrière ook effectief van start ging. Hij danste mee in verschillende balletten van diverse Belgische en buitenlandse variété-shows.

Gaëtan nam ook deel aan talrijke grote evenementen zoals Maurice Béjart’s Boléro met Sylvie Guillem en enkele opera’s, o.a. Aïda en Carmen. Hij speelde ook mee in musicals zoals: ‘Annie get your gun!’ als solist, ‘Wild Horse’, ‘Peter Pan’, ‘Musicals from the heart 1 & 2’, ‘Saturday Night Fever’, ‘Kuifje en de Zonnetempel’ (als Dance Captain) en ‘West Side Story’ (Frank Van Laeken’s sharks).

De choreografie van de Franse versie van Studio 100’s  ‘Sneeuwwitje’ bij de Folies Bergères in Parijs werd door Gaëtan verzorgd, alsook voor internationale televisiemaatschappijen. Hij trad ook op in de Dance area Clubs overal in het buitenland tijdens de tour van MacKenzie ft. Jessy. Gaëtan: “Ik heb met mijn vak vele kansen gekregen om overal ter wereld op te treden, zelfs tot in Indië.”



Barbara startte als kleuter op onze balletschool. Ze begon eerst met kleuterballet, daarna volgde ze klassiek en jazz bij Eva Goethals en An De Kryger. Later danste ze ook nog modern hedendaags bij Marie Rondot, jazz bij Gaëtan Bruno en klassiek & pointes bij An De Kryger.

De vraag wat ze in de toekomst met dansen zou doen werd snel duidelijk toen ze enkele malen voor vervanging zorgde bij enkele jongere groepen. Barbara volgde een opleiding bij Danskant vzw om een diploma als lesgeefster in handen te hebben.

Om een zeer goede basis te hebben danste Barbara tot 2014 als leerling in onze balletschool. Ze heeft ingestaan voor jazz en klassiek basis (toen nog voorbereidend jaar) sedert 2011 tot 2018. Sedert 2012 geeft ze  les aan onze pré-ballet groepen. Deze lessen combineert ze samen met haar job als kleuterjuf.



Karen begon op 5 jarige leeftijd te dansen. Dansen is altijd een onderdeel en passie geweest in haar leven en gezin. Naast klassiek ballet heeft ze ook ervaring met jazzdans, moderne dans en pointes.

Karen behaalde in 2015 haar academisch diploma van dans aan de academie voor muziek, woord en dans te Dendermonde. Hiernaast volgde ze nog verscheidene danslessen en musicalstages in gent en Brussel.



Hanne startte met pré-ballet als kleuter bij balletschool Diaghilev. Sindsdien heeft ze de balletschool niet verlaten. Na een paar jaar merkte ze dat klassiek ballet niet haar ding was en veranderde ze naar jazz. Deze lessen volgde ze bij An De Kryger en de laatste jaren bij Gaëtan Bruno. Ze nam ook de lessen modern hedendaagse dans, bij Marie Rondot.

Hanne deed mee aan elk optreden van balletschool Diaghilev en kreeg de laatste jaren enkele rollen. In 2012 danste Hanne mee met het dansgezelschap van Marie Rondot, Orpheus in de voorstelling FaceDance.

Dit jaar geeft Hanne les aan jazz 4,5 en semi gevorderden.



Op 4-jarige leeftijd begon Melanie te dansen in onze balletschool. Al snel werd het een echte passie. Ze volgde klassiek ballet, jazz en hedendaagse dans zowel in onze school als in Gent. 

Tijdens onze voorstellingen nam ze verschillende hoofdrollen voor haar rekening zoals Annie in ‘Annie’ en Romeo in ‘Romeo and Juliet’. 

Ze danste ook mee in producties van Orpheus – het dansgezelschap van Marie Rondot - en volgde de internationale dansstages van Fedes (Brugge) en Studio Arabesque (Antwerpen). 

Melanie deelt nu haar passie en enthousiasme voor dans in de lessen pointes en jazz gevorderden A. Ze blijft zelf nog wekelijks lessen volgen om zichzelf blijvend uit te dagen en te verbeteren.  



Kay-Leigh starte op 5 jarige leeftijd met dansen en had nadien de dansmicrobe goed te pakken. Ze bleef steeds dansen en maakte kennis met tal van stijlen zoals klassiek ballet, moderne dans, jazz dans, hiphop, house,... 

In 2013 behaalde Kay-Leigh aan de academie voor muziek, woord en dans in Dendermonde haar academisch diploma van dans



Op haar 4 jaar begon Lore te dansen op de balletschool Diaghilev. Sindsdien heeft ze deze vertrouwde plek niet meer verlaten. Gedurende lange tijd combineerde ze klassiek ballet, jazz ballet en hedendaagse dans. Dit laatste doet ze tot op de dag van vandaag nog steeds. Geen enkel optreden ging aan haar voorbij, waar ze de laatste jaren de kans kreeg enkele hoofdrollen te vertolken. Ondermeer de rol van Juf Engel in Matilda en die van Velma von Tussel in Hairspray nam ze voor haar rekening. In 2012 danste Lore ook mee in de voorstelling "FaceDance" van het dansgezelschap Orpheus, onder de begeleiding van Marie Rondot.



Ine is gestart met dansen toen ze 4 jaar oud was. Jaren lang volgde ze met veel plezier klassiek en toen ze 12 werd nam ze er de stijlen hedendaags, pointes en jazz ook bij. Vandaag danst ze nog steeds met veel vreugde in de lessen jazz, klassiek en hedendaags.

In 2014 en 2015 nam ze ook deel aan de dansstages bij de koninklijke balletschool in Antwerpen waar ze de kans heeft gehad om van verschillende grote choreografen les te krijgen. 

Sinds 2007 is er haar ook nog geen enkel optreden van onze eigen balletschool ontglipt en ze heeft ook de kans gekregen om de rol van Penny te vertolken in Hairspray en die van Commodia in Belle en het Beest.



Merel vond het op jonge leeftijd al super om op het podium te staan. Ze studeerde af aan de kunst- en woordacademie in Wetteren. Nadien volgde ze de opleiding kleuteronderwijs. Daar zorgde de docent bewegingsopvoeding voor een goede basis en vooral veel zin om met dans aan de slag te gaan. Tijdens haar job als kleuterjuf brengt ze dit nu in de praktijk en ziet ze hoe leuk het is om met kinderen te bewegen op muziek.

Daarnaast volgde Merel ook enkele opleidingen om zich verder te verdiepen in kleuterdans, zoals ‘actief aan de slag met muziek’, kleuteryoga, wobbelturnen,…
Sinds 2018 deelt ze haar danskriebels met plezier onder onze jongste dansers.